Forum klanu -=[AngelKing47]=-

Forum klanu AngelKing47 -=[AngelKing47]=-

Ogłoszenie



#1 2009-01-07 14:03:58

NoNam3

Administrator

Zarejestrowany: 2008-12-27
Posty: 21
Punktów :   

Counter-Strike

http://www.gry-online.pl/.%5CGaleria%5CHtml%5CPoradniki%5C257570843.jpg
Counter-Strike (często nazywany skrótowo CS) - taktyczny first-person shooter, który został stworzony przez Minha "Gooseman" Le'a i Jessa "Cliffe" Cliffe'a 19 czerwca 1999 r. jako modyfikacja (mod) do gry Half-Life. Początkowo Counter-Strike wymagał do działania Half-Life'a, jednak wraz z upływem czasu stworzono kolejne jego wersje, które przekształciły się w samodzielne produkcje, jedynie korzystające z silnika oryginalnej gry.

Rozgrywka w Counter-Strike'u opiera się na walce terrorystów z antyterrorystami, w której jedna ze stron musi bronić bombsite'u (miejsce gdzie podkłada się bombę) lub uwolnić zakładników, a druga podłożyć bombę albo pilnować zakładników. Gra została stworzona z myślą o grze w sieci, a dopiero z czasem, gdy jej popularność wzrosła, zostały opublikowane dodatki imitujące graczy (tzw. boty) umożliwiające grę w CS-a bez udziału żywych przeciwników.

Wraz z rozwojem gry zaczęły pojawiać się modyfikacje, tworzone przez samych graczy. Wprowadzają one mniejsze lub większe zmiany w rozgrywce i pozwalają na ciągły rozwój samej gry. Gra dostała także wsparcie od jej wydawcy (Valve Software), dzięki czemu jest ciągle uaktualniania i została włączona do projektu Steam.

Counter-Strike dość szybko zyskał ogromną popularność i stał się platformą turniejową na imprezach e-sportowych, na których znajduje się do dziś.

Cechy gry

Counter-Strike jest grą sieciową, opartą o wspólne działanie drużyny, a nie pojedynczego gracza. Pierwotnie gra zaskakiwała graczy sposobem prowadzenia rozgrywki. Oprócz wspomnianej powyżej wymaganej gry zespołowej, doszły realistyczne reakcje graczy na strzały (często wystarczy wystrzelić jedną kulę, aby unieszkodliwić przeciwnika), jak również powolne prowadzenie rozgrywki (gracz albo idzie bardzo powoli/skrada się, albo biegnie i jego kroki są słyszane przez przeciwnika), czy zbyt długie pozostawanie w jednym punkcie na danej mapie bez podejmowania ruchu (oczekiwanie na okazje z ukrycia) nazwane "camping" (pol. kampienie). Gracz grający w ten sposób nazywany jest "camperem".

Gracz może się wcielić w antyterrorystę (CT) lub terrorystę (Terro, TT). W skład antyterrorystów wchodzą najsławniejsze jednostki specjalne świata: Seal Team 6 (obecnie DEVGRU), GSG9, SAS i GIGN. Jako terrorysta można grać wymyślonymi formacjami: Phoenix Connexion, L337 Crew, Arctic Avengers, lub Guerilla Warfare.

Zasady gry

Standardowo każdy gracz zaczyna grę w punkcie startowym z pistoletem (USP u antyterrorystów, Glock 18 u terrorystów), dwoma magazynkami w zapasie, nożem oraz kwotą 800$. Za każdą udaną misję drużyna dostaje punkty oraz pieniądze. Można za nie (w momencie startu następnych rund) kupić broń palną, kamizelki kuloodporne, granaty, magazynki i inne potrzebne do wykonania misji przedmioty. Pieniądze dostaje się również za wyeliminowanie przeciwnika, można je również stracić za zabicie zakładnika lub kogoś z własnej drużyny (jeżeli jest włączony tzw. friendly fire(FF) - przyjacielski ogień lub po prostu możliwość zabijania graczy ze swojej drużyny).

Cele drużyn są zawsze sprzeczne ze sobą - jeżeli terroryści mają wysadzić jakiś obiekt, antyterroryści maja nie dopuścić do tego, oraz odwrotnie - jeżeli antyterroryści mają uwolnić zakładników, terroryści mają im to uniemożliwić.

Drużyna, która zdoła osiągnąć swój cel w danej rundzie, albo zabije wszystkich przeciwników z drugiej grupy, wygrywa rundę.

Każda runda jest jeszcze ograniczona przez czas. Po upływie tego czasu przegrywa ta drużyna która nie wykonała zadania. W przypadku CT jest to nieuwolnienie wszystkich zakładników a w przypadku Terrorystów (TT) nie ustawienie bomby na specjalnym do tego miejscu BS(bombsite). Jednak czas do wybuchu bomby nie jest liczony do czasu na rundę i gdy bomba zostanie podłożona czas rundy znika i jeżeli CT nie rozbroją bomby to TT wygrają.

Oficjalne tryby rozgrywki



Gra oferuje kilka zróżnicowanych trybów rozgrywki – trzy podstawowe to: odbicie zakładników, podłożenie lub rozbrojenie bomby oraz zamach na ważną osobistość. Poza tymi podstawowymi trybami, tworzone są również mapy realizujące inne scenariusze – np. bezpośredni pojedynek miedzy drużynami, a także np. takie, w których jedynymi dozwolonymi broniami są np. pistolety, granaty, bądź noże.

Hostage Rescue (odbicie zakładników)

Tryb ten rozgrywany jest na mapach z przedrostkiem "'cs_'". Zadaniem antyterrorystów (CT) jest odbicie zakładników przetrzymywanych w bazie terrorystów (TT) i doprowadzenie ich do punktu ratunkowego. Terroryści natomiast muszą im w tym przeszkodzić. Rozgrywka kończy się w momencie, gdy antyterroryści uwolnią wszystkich żyjących w danym momencie zakładników (wygrana CT), gdy skończy się czas przeznaczony na rozgrywkę (wygrana TT), lub gdy któraś z drużyn straci wszystkich graczy (wygrana drużyny przeciwnej).

Bomb/Defuse (podłożenie / rozbrojenie bomby)

Akcja rozgrywki toczy się na mapach z przedrostkiem "'de_'", a główną rolę odgrywają terroryści. Mają oni za zadanie przedrzeć się do wyznaczonego miejsca (BS - Bomb Site; zazwyczaj są 2 takie punkty), w którym muszą podłożyć bombę, co uniemożliwić im będą się starali antyterroryści. Rozgrywka kończy się w momencie wybuchu bomby (wygrana TT), rozbrojenia jej przez antyterrorystów lub skończenia się czasu (wygrana CT) lub w przypadku straty wszystkich graczy przez jedną z drużyn (wygrana drużyny przeciwnej). Bomba po podłożeniu przez TT standardowo wybucha po 45 sekundach więc gdy TT zdobędą BS wcale nie oznacza to od razu końca rundy. Jeżeli wszyscy terroryści zginą a bomba tyka, runda nie zakończy się aż do wybuchu lub rozbrojenia przez CT.

Assassination (zamach)

Areną działań są mapy z przedrostkiem "'as_'". Jeden z graczy drużyny antyterrorystów staje się VIP-em, którego reszta drużyny musi eskortować do specjalnego punktu ewakuacyjnego. Zadaniem terrorystów jest zabicie VIP-a, a jest ono utrudnione, ponieważ mogą oni kupić jedynie niektóre rodzaje broni. Rozgrywka kończy się, gdy VIP bezpiecznie dotrze do punktu ewakuacyjnego (wygrana CT), terroryści zabiją VIP-a (wygrana TT), drużyna straci wszystkich graczy lub czas rozgrywki zostanie przekroczony. VIP nie może kupować broni, ale ma 200% kamizelki czyli 2 razy więcej niż może mieć ktokolwiek inny.

Escape (ucieczka)

Tryb ten został oficjalnie wycofany w Counter-Strike’u beta 7.0, jednak możliwość gry pozostała. Miejscem tego rodzaju rozgrywki są mapy es_. Zadaniem terrorystów jest ucieczka z terenu działań do wyznaczonego punktu. Nie jest to łatwe, gdyż terroryści nie mogą kupować broni – jedyną możliwością jej zdobycia jest odnalezienie miejsca, w którym broń jest składowana. Antyterroryści muszą oczywiście powstrzymać terrorystów przed ucieczką. Rozgrywka kończy się, gdy połowa terrorystów ucieknie, antyterroryści powstrzymają (zabiją) większość terrorystów, jedna z drużyn straci wszystkich graczy lub skończy się czas. Po ośmiu rozgrywkach w tym trybie, role odwracają się.

Nieoficjalne tryby rozgrywki



Fun maps

Mapy zazwyczaj robione przez fanów. Rozgrywka na nich polega na wybiciu przeciwników - z tą jedną różnicą, że drużyny są w zamkniętych pomieszczeniach, w których jest mnóstwo drzwi. Na początku każdej tury losowo wybierane drzwi się otwierają, nimi przechodzi się na inną lokację, w której spotyka się następnych przeciwników. Każda lokacja posiada swoją własną broń, także wchodząca drużyna ma tylko ten rodzaj broni. Rozgrywka na te same bronie pomiędzy drużynami jest wyrównana. Wygrywa ta drużyna, która posiada umiejętności, a nie pieniądze i broń.

Aiming

Są to małe mapki, których nazwa zazwyczaj zaczyna się od przedrostka aim_. W tym trybie broń (zwykle jednego rodzaju) leży na ziemi lub zawodnicy dostają ją na początku każdej rundy, a jedynym celem rozgrywki jest zabicie przeciwników.

Fight Yard

Mapy fy_ (Fight Yard) są bardzo podobne do mapek typu aim_. Różnią się jedynie ilością przeszkód, których na mapach fy_ jest więcej oraz tym, że na ziemi leżą bronie różnego typu.

Surf

Na mapach surf_ przede wszystkim surfuje się po specjalnych pochyłych ścianach. W niektórych rozgrywkach chodzi o to aby czym prędzej przelecieć z 1 poziomu na 2 w innych, natomiast w innych która ekipa (CT) czy (TT) szybciej doleci do broni i zgładzi tę drugą. Surfowanie na tych mapach jest dość trudne, gdyż aby opanować tą technikę w stu procentach, trzeba umieć wiele trików np.Strafejump. Generalnie polega na tym, że w przeciwnych kierunkach naciskamy strzałki niż jest pochyłość ściany ściany np. jak surfujemy po prawej stronie to trzymamy strzałkę w lewo, i odwrotnie do surfowania po lewej stronie. Aby się wybić musimy wykonać zawrót myszy w kształcie "łezki". Nie naciskamy strzałki do przodu gdyż wtedy spadniemy.

Awp

Awp_ to mapy na otwartej, rozległej przestrzeni polegające na ćwiczeniu swoich umiejętności snajperskich za pomocą karabinu zwanego AWP(Arctic Warfare Police) lub AWM (Arctic Warfare Magnum).

HE

Mapy, których nazwy zaczynają się od he_. Zadaniem gracza jest zabicie przeciwników tylko przy pomocy granatów i noża.

Knife Arena

Na mapach z przedrostkiem ka_ jedyną dostępną bronią jest nóż, którym należy zabić wszystkich przeciwników.

CSDE

Mapy, zaczynające się od csde_, łączą w sobie zadania z misji hostage rescue i bomb/defuse.

Prepared Assault
Zadania są takie same jak w standardowej grze (Hostage Rescue i Demolition), jednak zamiast terrorystów i antyterrorystów występują gangi i policja. Obie drużyny są słabo wyposażone, a mapy pa_ są stosunkowo małe.

Revolver Helden

Mapy o przedrostku rh_ przenoszą graczy w świat Dzikiego Zachodu. Zawodnicy wcielają się w zastępców szeryfa i złodziei bydła, a jedynymi bronią z jakiej mogą korzystać jest strzelba (Steyr Scout) i rewolwery (pistolety Beretta Elite lub Glock 18).

Deathrun

Mapy (ich nazwa zaczyna się od słowa deathrun), które są zbudowane na kształt toru przeszkód. Większość graczy trafia do antyterrorystów, którzy mają za zadanie dobiec na koniec mapy po broń i zabić przy jej pomocy terrorystów. Jednak ci drudzy mogą włączać rozstawione na mapie pułapki, przeszkadzające w wykonaniu tej misji. Wygrywa ta strona, w której zostanie przy życiu chociaż jeden gracz.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora